ידיעה כתובה |

: מחאה בדרישה לשבור את מעגל האלימות

מדינה נכתב על ידי

אתמול (3/10/15), התקיימה בכיכר הבימה עצרת מחאה שאורגנה ע"י פעילים מתנועת "לוחמים לשלום". הפעילים הפגינו נגד "הקיפאון המדיני המדרדר אותנו למעגל דמים ואינתיפאדה שלישית", כך להגדרתם, וקראו לשני הצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן.

3

צילום: לוחמים לשלום

בתגובת נגד לשתיקה של ראש הממשלה באו"ם והפקרתו את הזירה המדינית ל"ניהול הסכסוך" הכושל והאלים, צעדו עשרות המפגינים במעגל שקט, כאשר הם מחזיקים שלטים המסמלים חוליות בשרשרת המייצרת את מעגל האלימות: קיפאון מדיני; ייאוש; התחזקות הקיצוניים; פיגועים; בנייה בהתנחלויות; תג מחיר; הסתה; מחסומים; מעצר מנהלי; קסאמים, וכן הלאה. בעצרת השתתפו עשרות מפגינים ואליהם הצטרפו במעגל המחאה השקטה עוברי אורח רבים. במהלך ההפגנה נרשמו גם עימותים בין המפגינים לעוברי אורח מהימין אשר צעקו ואיימו על המפגינים עד להתערבות השוטרים שהיו נוכחים במקום. העצרת התקיימה לאחר פיגוע הירי הקטלני בו נרצחו נעמה ואיתם הנקין, שהתווספו למעגל הדמים ההולך ומתרחב בחודשים האחרונים, כתוצאה מהקיפאון המדיני המוליך את שני צידי הסכסוך לייאוש ולטרור. קו ישר עובר בין אירועי תג מחיר וההצתה הקטלנית בכפר דומא, לפיגוע הירי השבוע ולפיגוע הדקירה שהתרחש שעה קלה לפני תחילת ההפגנה, ולאינספור תקריות אלימות משני הצדדים להן אנו עדים בעת האחרונה.

1 (1)

צילום: לוחמים לשלום

ג'מיל קסאס ממחנה הפליטים דהיישה, פעיל בלוחמים לשלום, אמר בהפגנה: "בשנים האחרונות יש ייאוש מוחלט בצד הפלסטיני מהשלום. אני לא מצדיק את מה שקורה בזמן האחרון, זו אלימות שלא מובילה לשום מקום. כדי לעצור את זה, שני הצדדים חייבים להתחיל לעשות משא ומתן ולפעול לשלום בשטח, ולא רק בדיבורים ריקים."

1 (2)

צילום: לוחמים לשלום

אודי גור, המתאם הישראלי של תנועת לוחמים לשלום אמר: "בשבועות האחרונים אנו רואים איך מפלצת האלימות חוזרת ומרימה ראש. המציאות של הסכסוך שלנו מעגלית. לא משנה מי התחיל רק ברור שצריך לשבור את מעגל האלימות. עלינו לדרוש מהמנהיגים שלנו שיפתחו כאן אופק של תקווה לחיים אחרים, או שנבחר במנהיגים אחרים."

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס