ידיעה כתובה |

: שובת רעב נגד ייצוא נשק

מדינה נכתב על ידי

הוא פעיל במפלגת הבית היהודי, מעביר הצגות יחיד על פועלו של ראול ולנברג, שבמהלך השואה הציל יהודים מן הנאצים ומאמין שקדושת החיים צריכה להיות הערך העליון שמוביל את כל המפלגות. ראיון עם אלי יוסף, שפתח היום בשביתת רעב מול הכנסת במחאה על מכירת נשק ישראלי לדרום סודן.

איך נחשפת לנושא?

לפני כשבועיים הייתה כתבה ב"מקור ראשון" על קבוצת רבנים מארגון "צהר" במתקן חולות. בכתבה צויין, כי לא ניתן לגרש את האנשים שלא זכו למעמד פליט מבחינה מוסרית, מאחר שבאריתריאה הם עלולים להיהרג מנשק ישראלי.

מדוע הנושא הזה חשוב לדעתך?
"רוב הציבור לא מודע לכך שהמדינה דרך סוכני משנה, בעבר וכנראה גם בשנים הללו, מוכרת נשק או סיוע צבאי לכוחות שמבצעים פשעי מלחמה והורגים ילדים ונשים ללא הבחנה. זה דבר שאני מאמין באמונה שלמה שהציבור בישראל לא רוצה להיות שותף בו, בין אם זה ציבור דתי, בין אם זה ציבור חילוני, בין אם זה ציבור ימני ובין אם זה ציבור שמאלני. ללא כל הבדל קדושת החיים זה ב-DNA שלנו, כל מה שעברנו, ולא יכול להיות שאנחנו נסכים לדבר שכזה."

למה אנחנו לא יודעים על זה?
"כנראה שיש איזושהי קהות חושים באיזשהו מקום, שאיפשרה לדבר הזה לקרות, ולהעלים עין או לא להעלים עין, אני לא יודע בדיוק מה קרה פה. אבל ברור לי שצריכה להיות איזושהי מערכה ציבורית, של כל הזרמים בעם שהדבר הזה יפסק, ויפה שעה אחת קודם."

הנושא הזה לרוב מקודם על ידי השמאל. מה דעתך על זה?
"תראי, אני לא שמאל. אני ימני ואני גם קשור למפלגה ימנית, אבל אני באמת חושב שאין פה ימין ושמאל. קדושת החיים זה מעל הכל. זאת אומרת קדושת החיים זה לא ערך סתם, זו לא סיסמא ריקה, זו הרגשה בלב. המהות של העם היהודי זה לברך את העולם באהבה. זו המהות שלנו, זאת אומרת, "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה". אז ברור, שלא אני אמור ללמד אותם מלחמה, שהם ישתמשו בזה (בנשק ישראלי). אני רואה את זה כדבר של כל הציבור בישראל. זה לא מאבק של הימין, זה לא מאבק של השמאל, זה מאבק של הנשמה היהודית. זאת אומרת, זה לא ראוי שרק חברת הכנסת תמר זנדברג תעלה את הנושא הזה, זה ראוי שכל המפלגות מכל הזרמים יעשו את זה."

אז איך אתה מתכוון לקדם את הנושא?
"אני מעוניין לעורר גם את הציבור היהודי, הדתי, המאמין, הימני מה שנקרא, לנושא הזה. ואני יודע שזה מה שאני מתכוון לעשות ואני מאמין שזה ייעשה. זאת אומרת לא יכול להיות שהיה רק אחד, הרב שלמה אבינר, שהוא מוכר בציבור הציוני דתי, שהוא הוציא צו הלכה, שאסור למכור נשק לממשלת דרום סודן בעקבות הפנייה שלי אליו. אני מקווה שגם רבנים אחרים ימשיכו באותו קו. אנחנו בתחילה של התעוררות. אין ספק, נרדמנו בשמירה. גם הציבור הימני, גם חלק מהציבור המרכז וחלק מהציבור השמאלני, כולנו נרדמנו בשמירה.

הרב שלמה אבינר על ייצוא נשק:

אנחנו מתכוונים להתחיל מערכה, שהמערכה תתחיל היום (1/7/2015) ב-13:15 עם הפגנה ושביתת רעב מול הכנסת ובלילה נגיע לבתים של השרים של ממשלת ישראל. כבר הפגנתי מול הבית של אורי אריאל, נגיע לבית של בנט, של איילת שקד וגם של השרים האחרים של המפלגות האחרות שגם שם יש הרבה מצביעים מהציבור הדתי-ימני. כלומר הרעיון הוא שהם יבינו שזה בנפשנו. זה לא קשור לשמאל, זה לא עניין של זכויות או לא זכויות, זה עניין של קדושת החיים שהיא מעל הכל. אם לא נאמין בקדושה החיים אז לא נאמין בשום דבר, אז אין לנו במה להאמין."

מהדורת "עושות סדר" של הטלוויזיה החברתית בנושא ייצוא נשק לדרום סודן:

עושות סדר – ייצוא נשק ופליטים (לדף הכתבה ») ( Available in English » )

עושות סדר - פאנל חודשי של הטלוויזיה החברתית שעוסק בנשים, מיליטריזם ושלום. תכנית זו עוסקת במכירת נשק ישראלי ובקשר שיש בין ייצוא נשק למדינות שונות לפליטים שמגיעים לישראל. התכנית בהנחייתה של תמי מולד חיו ובהשתתפות הגר שחטר, ועו"ד איתי מק. לראיון עם אהוד שם טוב ברדיו כל השלום בנושא זה.
הופק ע"י: | עלה ב: 16/06/2015

 
 

הוספת תגובה לכתבה

  כתבות ווידאו שחבל לפספס