ידיעה כתובה |

: בג"ץ דחה את עתירת הנשים החרדיות

חברה נכתב על ידי

ביום 26.1.15 דחה בג"ץ על הסף את העתירה להורות למפלגות להציג פרקטיקה בה נשים יוכלו להיבחר לכנסת. העתירה נדחתה בשל כך שהוגשה רק שבוע לפני המועד האחרון להגשת רשימות המועמדים לכנסת באופן שלא מאפשר לקיים דיון בעתירה.

השופטים נימקו א הבחירה לדחות את העתירה בכך שהנושא של אי שילוב נשים ברשימומת של מפלגות חרדיות אינו נושא חדש וכי ניתן היה לעתור לבג"ץ מוקדם יותר. לטענת השופטים, מורכבות הנושא גם היא מונעת מהם לערוך בירור ולקבל החלטה בפרק זמן כה קצר, פחות משבוע לפני המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת.

ביום 22.1.15 הוגשה עתירה לבג"ץ בשם נשים חרדיות ודתיות המבקשות להורות לוועדת הבחירות המרכזית להתנות אישור הרשימות של המפלגות החרדיות לכנסת ה-20 ולכנסות לאחריה בהצגת פרקטיקות להצגת מועמדות של נשים בכלל.

לאור איומים והפחדות שנאלצו נשים חרדיות לספוג מאז החלו להביע תמיכתן בשילוב נשים במפלגות החרדיות והחשש הרב כי יופעלו נגדן אמצעי אלימות, כפי שקרה בבית שמש וכיוצ"ב, בידי המון מוסת, נשים חרדיות רבות אחרות מביעות תמיכה במהלך אך מפחדות לרשום את שמן בעתירה עצמה. נשים חרדיות רבות, שהן מצביעות מסורתיות של מפלגות חרדיות אלו, מבקשות כי יקבע על ידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית כי כל איום לפגוע באישה או בבני משפחתה, רק בשל תמיכתה בדרישה לייצוג הולם לנשים תוקע ככל "קללות", "ברכות", קמעות ואיומים האסורים על פי דיני הבחירות.

לעותרות חשוב להדגיש, כי הן אינן רואות את עצמן דווקא כאלו הצריכות לכהן בכנסת והן משאירות את שיקול הדעת לבחור נשים מתאימות לגוף הבוחר את הרשימות החרדיות לכנסת ובלבד שיהיו ברשימות אלו נשים חרדיות כלשהן.

  כתבות ווידאו שחבל לפספס