תמלול הכתבה: צעדת השרמוטות 2015

שושן ובר: הגענו ליום שאם את נאנסת, זו אשמתך. זה לא כאילו יש נניח אנס בכל הסיפור הזה, שהוא בא ונגע והשפיל. את נאנסת וזו אשמתך גברת. כאילו, תראי את המחשוף שלך, תראי את השורטס הזה, תגידי את לא מתביישת? את הולכת ככה ברחוב ואת ממש מתחננת לזה. חוץ מזה שכבר הזדיינת פעם אז מה זה משנה עוד פעם אחת? תחייכי כשאת מסתכלת אלי. למה את לא מחייכת? היי בובה, מתוק, חמודה, יא חתיכת שרמוטה מזדיינת, למה את לא מחייכת, לא נאה לך?

קריאות מפגינות: לא זה לא זה לא זה לא זה לא, איזה חלק של הלא לא הבנת עד לפה?

קריינות: עם החוויה של שושן כמעט כל אישה יכולה להזדהות. מאות נשים ונערות יצאו לרחובות, כל אחת עם הסיפור שלה, שמניע אותה לפעולה.

קריאות מפגינות: גם אני אחת מתוך אחת!

ים בכר: אני לפני חודשיים הגשתי תלונה על תקיפה מינית והשאלה הראשונה ששאלו אותי היא מה לבשתי בעת התקיפה.

נגה שרגאי: כל יום אני מבינה למה אני צריכה את הצעדה הזו, כאילו במבטים שאני מקבלת, או בהערות שאני מקבלת.

הילאי פלי: כאישה טרנסית, אז ההטרדות היומיומיות באות מאוד באופן של זה מוזר אז זה ענייני.

מוני: חשוב לי להיות פה כי אני חושב שהמאבק הגאה הוא חלק מהמאבק הפמיניסטי. זה לא עניין של סולידריות, זה נטו עניין של חלק.

מריה אסטריכר: נמאס מהתרבות הזאת שכל אחת שעוברת אונס מתחילים לנתח מה היא לבשה ומה היא עשתה ואיך היא התנהגה ואולי זה בכלל הגיע לה.

קריאות מפגינות: ערומה, לבושה מסוכן להיות אישה!

לנה: אנחנו נתפסות כזונות מעצם היותנו עולות מברית המועצות, כזולות יותר, כניתנות לקנייה. יש הצטלבויות שמתרחשות במפגש בין סקסיזם וגזענות. רוסיה ולא נותנת? למה מי את חושבת שאת.

נגה שרגאי: סוף סוף אני כאילו לא מרגישה לבד. שאני לא הפמיניסטית הפסיכית היחידה.

קריאות מפגינות: אף בגד הוא לא הזמנה לאונס! אף מחשוף הוא לא הזמנה לאונס!

קריינות: צעדת השרמוטות היוותה שופר לנשים ממגוון זהויות. גם הסביבה ברובה הביעה תמיכה במסרים של המצעד גם אם תוך הסתייגות מהלבוש ה"פרובוקטיבי".

מיכאל: הטרדה מינית זה דבר מאוד לא מקובל עליי.

כתבת: זו דרך לגיטימית למחות נגד זה?

מיכאל: זה קצת פרובוקטיבי אבל בסדר...

מרים: הנושאים שאתם מעלים פה רלוונטיים בכל מקום בעולם, בכל אוכלוסייה שקיימת כי זה דברים שקורים בכל מקום ואין אוכלוסיות שנקיות מהדבר הזה אבל אני לא יודעת אם זאת הדרך.

מירי: זה כבר לא מהימים האלה אלא זה כבר דבר ישן שמאשימים את הבנות, את הנשים והופכים בעצם את הקורבן לאשם. זה דבר פסול וצריך לגמור עם זה.

קריינות: צעדת השרמוטות שלפני 4 שנים, כשהתקיימה לראשונה, נתפסה כהפגנה שולית ורדיקלית, חדרה השנה אל לב המיינסטרים. מאות נערות ונשים שלא שותקות להאשמת קורבן וסקסיזם זכו השנה לסיקור תקשורתי נרחב. בהחלט מעורר תקווה.

סתיו: עם כל העבודה הסיזפית של המאבק הפמיניסטי שלנו אף אחד לא יבאו להציל אותנו. אז בואו נהיה הגיבורות של עצמנו ונרים גם אחת את השניה.

סוף תמלול הכתבה: צעדת השרמוטות 2015

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס