תמלול הכתבה: מקלות בגלגלים

מגישה: רואים אותם היום בכל פינה - האופניים והקורקינט החשמליים שכבשו את מרכזי הערים כיכלי תחבורה פשוט, ירוק ונוח. רק השנה עלו על המדרכות בישראל כ-30 אלף זוגות חדשים. אלא שבצד התרומה לסביבה, אנו עדים לריבוי תאונות בהן מעורבים הכלים החשמליים החדשים כמו גם האופניים הישנים והטובים. המדיניות מעודדת שימוש בקורקינט ובאופניים, אך החקיקה שמסדירה רישוי וביטוח בנושא, תקועה מאחור ובכך מופקרים הרוכבים והולכי הרגל.

עו"ד גיל קראוס: אם מעורב רכב מנועי אז עדין התאונה תחשב כתאונת דרכים לכל דבר ועניין, ואז בעצם ביטוח החובה הוא זה שיפצה את הנפגע. במקרים האלה של אופניים חשמליות או קורקינטים, התאונה היא לא תאונת דרכים כי זה לא רכב מנועי והאדם בעצם נותר חשוף, כי בעצם אין ביטוח ברקע ברוב המכריע של המקרים, אין ביטוח חובה, אין ביטוח צד שלישי, בעצם הבן אדם אמור להתנהל מול זה שפגע בו.

מגישה: לא רק שהמחוקק נכשל בכך שלא חייב את רוכבי האופניים והקורקינטים לרכוש ביטוח חובה, הוא אף לא דאג להסדיר את רישוי הכלים בתקנות.

בן מיוחס: יש גם בעיה אחרת שאין לזה רישוי, איך אתה יכול לעשות ביטוח בלי רישוי? מה שקורה בשוק הזה זה הפקרות. הנה, תיקח את כל הילדים זה אצלם טרנד, מי שאין לו אופניים חשמליים הוא לא מקובל. מי נותן לילד בגיל 9 לרכב על אופניים חשמליים?
תראה למשל שמים מנועים של 500 (וואט), שמים מנועים של 700 שהאופניים טסים. אתה רואה קורקינטים שטסים גם 60- 70 (קמ"ש) אף אחד לא עוסק בזה אף אחד לא מתעסק עם זה, המשטרה לא רוצה להתעסק בזה.

מגישה: סקר חדש של "אור ירוק", מצא כי מעל 90 אחוזים מהנשאלים סבורים כי יש להגביל את גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים. ב"אור ירוק", רואים במחסור בתקינה מחדל תחבורתי, לא פחות. פגישותיהם עם ח"כים מוועדת הכלכלה ועם שר התחבורה טרם הובילו לשינוי המבוקש, נהפוך הוא - השבוע נודע שהשר מקדם יוזמה להרחבת נפח המנוע של האופניים לעד 800 סמ"ק, כך שיוכלו לנסוע במהירות של 60 קמ"ש.

סוף תמלול הכתבה: מקלות בגלגלים

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס