תמלול הכתבה: 76 נרצחות

76 נרצחות
מגישה: ולנושא אחר. 76 נשים ערביות נרצחו בעשור האחרון. בסוף השבוע יזמה הועדה למאבק ברצח נשים בחברה הערבית, אירוע מחאה במטרה להעלות מודעות ולהיאבק ברצח הנשים. שיירות רכבים יצאו מ-28 יישובים ערביים בארץ, תחת הסיסמא "אנחנו מסרבות לתת לגיטימציה לרצח נשים".

סמאח סלאימה אגבאריה: קבוצה של ארגוני נשים, 13 במספר התאגדנו והקמנו ועדה למעקב בנושא של רצח נשים בישראל, רצח נשים ערביות. והיום זו אחת מהפעילויות, בעצם גולת הכותרת. אנחנו כבר חודשים מתכננים את המצעד הזה, קראנו לזה "מצעד החיים", והרעיון הוא ששירת מכוניות מחאה נגד רצח נשים ערביות תצא מהדרום עד הצפון ותהיה עצרת כללית במרכז בכפר קרע והאמירה היא אחת "לא לרצח נשים וכן לחיים".
מגישה: במצעד נכחו גם משפחות הקורבנות, אשר דורשות את מיצוי הדין עם הפושעים שרובם עדיין חופשיים בשל אוזלת ידה של המשטרה.

פאטמה שעבאן: אחותי עברי אבו קטיפאן נרצחה (בשנת 2010) בגיל 33. עד היום לא ידועה לנו הסיבה לרצח או מי ביצע אותו. שום דבר. אפילו למדינה אין עניין לגלות מי רצח את אחותי. למדינה יש את הכלים, אך אין את הרצון לגלות.
פוזייה פייסל: האלה, בתי היקרה, הלב של נחמץ מרוב עצב וגעגוע, לא משנה כמה אצרח, לא אצליח לבטא את מה שאני מרגישה בתוכי. אני מקווה שאלוהים שם אותך בגן עדן. אותך, וכל קורבן שנרצח בזדון . אני מודה לכולכם. הגיע הזמן לצעוק בקול רם, ולומר - די לאלימות . די לשתיקה. די להרג הנשים.

הנרצחת ה-76!
מגישה: נשאלת השאלה - מה קודם למה, אוזלת ידה של המשטרה או חוסר עניין תקשורתי? פחות מיממה אחרי המצעד נגד אלימות כלפי נשים בחברה הערבית, נרצחה מונא מחאגנה, בת 29, מהעיר אום אל-פחם. הרצח המזעזע, שנעשה לעיני ילדיה, לא הצליח לעניין את העורכים בגופי התקשורת הישראליים. במהדורת החדשות של ערוץ 2 באותו יום בחרו שלא לציין את הרצח. ערוץ 10 לעומת זאת סיקר את המקרה בסוף המהדורה, לא לפני, שדן בנושאים חשובים לא פחות כמו מדורות ל"ג בעומר שיצאו משליטה, חיפוש אחר המזרחי שעל השטר והפוני החדש של אובמה. גם העיתונים הנפוצים לא מיהרו להביא את סיפור הזוועה ביום שלמחרת והסתפקו באזכור מוצנע בתוך העמודים הפנימיים.

סוף תמלול הכתבה: 76 נרצחות

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס