תמלול הכתבה: הפגנה נגד הריסת עתיר אום-אלחיראן

קריאות מפגינים: כן כן לבנייה, לא לא להריסה; כן כן לבנייה, לא לא להריסה
הריסת הבתים משתקת אזרחים; הריסת הבתים משתקת אזרחים
ראעד אבולקיעאן: זכותנו להפגין נגד החלטות המדינה ההרסניות ולא נסכים לעקירה שלישית. נעקרנו ב-1949 נעקרנו ב-1954. לא נעקר.
תושבת אום אלחיראן: אנחנו מ48' באדמה הזו, הם רוצים גם להרוס את בית הספר.
חנין זועבי: תראי את הדור החדש, כל הילדים האלה מגיל ארבע עד גיל שמונה עשרה או אפילו אנשים גם שנות השלושים והארבעים לחייהם אמרו שזו פעם ראשונה שאנחנו יצאנו להפגנה
אחמד טיבי: כאשר מיליוני דונמים נמצאים בנגב אפשר למצוא מקום לכולם. יש כאן ניסיון שוב לגרש אנשים שכבר גורשו פעמיים או שלוש מ- 48' עד היום.
ראעד אבולקיעאן: יש לנו שלושה מסרים למסור למשרדי ראש הממשלה שמסביבנו ולבית המשפט. פנייה ראשונה: להכיר בישוב עתיר אום אלחיראן. ופנייה שנייה: רוצים להקים את יישוב חירן בשטח מסביבנו, אפשר להעתיק גם את ירושלים, גם את תל אביב, וגם להכיר בעתיר וגם באום אלחיראן וגם בחירן, הישוב היהודי החדש. אז ישוב משולב או לא נסכים לעקירה. עקירה שלישית לא תבוא בחשבון. המסר השלישי: לא רוצים אותנו בעתיר אום אלחיראן, יש לנו את האדמות שלנו בואדי זובאלה. להחזיר אותנו לשם, איפה שהסבים שלנו, איפה שהדורות הקודמים.
אחמד טיבי: מי שטוען שהוא דמוקרט מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה את הפרוטוטייפ של האפרטהייד הזה הרס ישוב ערבי והקמת ישוב ליהודים במקום
חנין זועבי: ואי אפשר שהאזרחים היהודים יצפו שהם יחיו חיים נורמאליים וישגשגו כאשר המדינה שלהם היא מדינה גזענית, מתייחסת לילידים כאל פולשים, רוצה להשתלט על האדמה שלהם ולתת פריווילגיות לאזרחים היהודים על חשבון הפלסטינים. זה לא יצליח.
דב חנין: כי אין עתיד לנגב שיהיה בנויי על חורבן והרס, נישול ועקירה של כפרים ערביים.

סוף תמלול הכתבה: הפגנה נגד הריסת עתיר אום-אלחיראן
 
 

הוספת תגובה לכתבה

כתבות ווידאו חדשות מערוצי הטלוויזיה החברתית

  כתבות ווידאו שחבל לפספס